123Familie.nl

Beeldbellen voor mensen met dementie

Ook geschikt voor mensen zonder digitale vaardigheden of bij vergeetachtigheid

Verbeter contact over afstand met lichaamstaal

60% van de communicatie tussen mensen bestaat uit lichaamstaal. Bij mensen die leven met dementie bestaat de communicatie zelfs voor 90% uit lichaamstaal. Videobellen waarbij je elkaar kunt horen maar ook kunt zien is noodzakelijk om goed contact over afstand met elkaar te kunnen maken.

Volledige privacy

Alleen geregistreerde familieleden en vrienden kunnen verbinding zoeken waardoor volledige privacy aanwezig is.

Intuïtieve interface - geen training nodig 

Gebruiksvriendelijk voor mensen met geen of weinig digitale vaardigheden.
Er is geen training nodig door de intuïtieve interface

Digitaal verdwalen onmogelijk

123Familie kan het Android opstartscherm overschrijven, waardoor digitaal verdwalen onmogelijk wordt

Eenvoudig beheer

Makkelijk beheer en onderhoud op afstand. Geen beheer en onderhoud nodig aan de kant van de senior familieleden

Automatische opneem optie

Mogelijkheid tot automatisch opnemen bij geen of weinig digitale vaardigheden en in periodes van ziekte

Functioneert op oude mobiele telefoon

Familieleden kunnen een oude tablet of mobiel een tweede leven geven door 123Familie erop te installeren, waarmee het een ideaal communicatiemiddel voor senior familieleden wordt.

Hoe het begon 

Mensen met (beginnende) dementie, vergeetachtigheid en weinig digitale vaardigheden kunnen snel in een sociaal geïsoleerde positie raken. Smartphones en tablets zijn vaak te complex. 123Familie is specifiek voor deze doelgroep ontwikkeld en helpt hen om eenvoudig in contact te blijven met naasten.

Wie zijn wij

123Familie is ontwikkeld in een samenwerkingsverband met dementiespecialisten, zorgverleners, technici, senioren en hun familieleden om voor mensen met dementie en hun naasten een eenvoudige videobel-infrastructuur beschikbaar te maken.

Prijzen

EU - Ambient assisted living - beste vernieuwing voor senioren
JAIN – beste AI oplossing voor mensen met dementie
Gemeente Den Haag - runner up prijs sociale technologie

 

 
 
 
Maak een gebruiker aan
 
Start een groep en nodig mensen uit
 
Klaar om te bellen
De mensen uit je groepen verschijnen op het scherm


 

• 

Uitgebreide installatie handleiding en ondersteuning

Wendy

Vanaf het moment dat mijn moeder werd opgenomen in een kleinschalig wooncentrum maak ik samen met mijn moeder gebruik van 123Familie. De voornaamste uitdaging van mijn moeder is dat haar kortetermijngeheugen is aangetast door dementie. 123Familie biedt uitkomst om samen te beeldbellen ondanks deze beperking.

De tablet hangt aan de muur naast de favoriete zithoek van mijn moeder en nu hoeft mijn moeder alleen maar op te kijken om mij digitaal te spreken. Ik bel mijn moeder voornamelijk met de functie ‘automatisch opnemen’ en moeder belt sporadisch zelf. Er zijn twee groepen aangemaakt in de app: een groep met haar dochter en haar gezin en een groep met haar zoon en zijn gezin. Alle gezichten zijn zichtbaar op het scherm, zodat haar moeder ook zelf kan bellen door op een gezicht te drukken.

Op dit moment gebruikt ik 123Familie gemiddeld twee keer per dag. Voornamelijk om te kletsen en een vinger aan de pols te houden. Voordat mijn moeder in het wooncentrum werd opgenomen hadden we intensief contact met elkaar, omdat ik mantelzorg verleende. Wat ook leuk is, is dat de kleinkinderen op deze manier gemakkelijk contact kunnen onderhouden met hun oma.

Het is fijn elkaar even te spreken en te kunnen zien. 

Benjamin

Mijn jongste klein dochter van 3 gebruikt het om oma te bellen en samen te spelen. Het leuke is dat zij het ook kan gebruiken. Vooral samen tekenen vind ze leuk. Ze zien elkaar niet zo vaak doordat de afstand 3 uur rijden, wat ver is en zo kunnen ze elkaar toch ook tussendoor zien. Het leuke is ook dat als ze elkaar zien, ze niet meer hoeven te wennen en het meteen hoi oma is. 

Sarah

‘Wat ik zo leuk vind aan 123Familie is dat je met je kinderen en kleinkinderen zo makkelijk contact hebt en even hun leefwereld kunt ervaren en zij die van mij’

Maaike, verpleegster

‘Het is mooi om in tijden van Covid een tweede vorm van contact te hebben’

Linda

‘Ik zie hem dan in zijn stoel bewegen, dan ervaar ik dat hij er is en het goed gaat. Dat geeft me zo’n fijn gevoel’

Monica

‘Als er iets is, als er wat stress is, dan is het fijn dat er naast informatie ook gevoel heen en weer kan’

Partners