MINDFinder

Digitale herstel en stabilisatie omgeving 

Voor mensen met een (ernstige) geestelijke uitdaging

Contactboek

Peer support

Tekstcontact

Videocontact

Eenvoudig beheer

Digitaal café

24-uurs helpdesk

Digitaal verdwalen onmogelijk

Modulariteit

Met MindFinder kunnen hulpverleners eenvoudig de digitale ondersteuning voor cliënten met een geestelijke uitdaging regelen.

Centraal staat het concept van modulariteit, wat inhoudt dat zorg professionals eenvoudig modules kunnen op- en afschalen. Waardoor bij de cliënt die modules verschijnen die aansluiten op zijn beleving, capaciteit en behoefte.

Contactboek

Hier kunnen cliënten en hulpverleners eenvoudig contact met elkaar onderhouden via spraak-, tekst-, videocontact, bel me signalering en de gedeelde agenda.

Peer support

Cliënten kunnen hier tips uitwisselen, steun geven aan elkaar, hun isolement doorbreken en aan persoonlijke doelen werken via groeps- en privé tekstruimte, groeps- en privé videocontact en de groepsagenda.

De volledig transparante interface voorkomt verrassingen doordat in de interface zichtbaar is wie in welke ruimte zit. Door een ruimte aan te klikken ga je deze in.

Tekstcontact

Via groeps- en privé-tekstcontact kunnen cliënten eenvoudig contact onderhouden. Bijvoorbeeld individueel met hun hulpverlener of in groepsverband met lotgenoten

Videocontact

Via groeps- en privé-videocontact kunnen cliënten eenvoudig contact onderhouden met hun hulpverlener en lotgenoten.

De internetsnelheid wordt gecontroleerd voor elk videocontact, waardoor de kwaliteit geoptimaliseerd is.

In de groepsvideoruimte wordt een deelnemer groot door op zijn video te klikken. Zodat iedereen zelf kan bepalen wie het meest aanwezig is.

Talkingstick

Een ‘talkingstick’ kan geactiveerd worden. Waardoor cliënten om de beurt kunnen spreken en naar elkaar moeten luisteren.

Gesprekskaartjes

Gesprekskaartjes om gesprekjes te stimuleren zijn geïntegreerd in de groepsvideoruimte. Ze sluiten aan op de cliënt beleving en elke week zijn er andere onderwerpen.

Personal invite

Door foto’s aan te klikken van mensen die niet aanwezig zijn maar wel online ontvangen ze een uitnodiging om ook naar de video groepsruimte te komen.

Eenvoudig beheer

Beheer vindt plaats door de hulpverlener op afstand. Waarbij cliënt instellingen eenvoudig veranderd kunnen worden om aan te sluiten op de capaciteit en behoefte van dat moment.

Digitaal café

Een digitaal café om met elkaar muziek te luisteren, filmpjes te kijken en een babbeltje te maken (optioneel)

24-uurs helpdesk

Een 24-uurs virtuele helpdesk voor cliënten die medewerkers vanuit hun eigen huis kunnen bemannen (optioneel)

Digitaal verdwalen onmogelijk

Kan het Android opstart scherm overschrijven, waardoor digitaal verdwalen onmogelijk wordt. Deze robuustheid werkt fijn voor cliënten die gemakkelijk (digitale)verwarring ondervinden.

Contact over afstand optimaliseren

Een aantal mentaal kwetsbare cliëntgroepen raakt door de maatregelen vanwege het coronavirus in een kwetsbare en (sociaal) geïsoleerde positie. Deze cliënten mogen geen bezoek ontvangen van zorgverleners, kunnen hun behandelaar niet meer bezoeken of niet naar dagbesteding. Met MindFinder kunnen organisaties eenvoudig het contact over afstand optimaliseren.

Gebruiksvriendelijk

De interface is voor cliënten (psychose, PTSS, angst) makkelijk in gebruik en sluit aan op hun beleving. Zo ervaren cliënten het als makkelijk onder de knie te krijgen, makkelijk te laten doen wat ik wil en het bedienen ervaren ze als zeer eenvoudig. Waardoor er (bijna) geen training nodig is. Cliënten waarderen de gebruiksvriendelijkheid dan ook hoog met gemiddeld een 9. Ook voor hulpverleners is het intuïtief in gebruik en is er (bijna) geen training nodig en ontvangt het een 9. Wat wordt bevestigd door het intensieve gebruik van de tablet.

Resultaten

Inmiddels is meer dan 10.000 uur doorgebracht op MINDFinder. Waarbij waarneembaar is dat het cliënten inspireert, de stabiliteit versterkt en herstel activeert. Zo blijkt uit pilots dat de twee belangrijkste herstel dimensies ‘verbondenheid en steun’ en ‘hoop en dromen’ significant gestimuleerd worden en bij een groot aantal cliënten herstel activering geeft. Waardoor enerzijds de herstelkans significant vergroot wordt en anderzijds de twee grootste marginaliserende problemen worden weggenomen: isolement en het ontbreken van een ondersteuningsgroep.

Op dit moment lopen pilots voor persoonlijke herstel activering bij cliënten, waarbij een significante terugval kans aanwezig is en herstel stagneert. Een eerste indicatie is dat de combinatie van de peer support module in combinatie met de MiiND CTG sociale activatie module zeer beloftevol is bij een aantal EPA client groepen.

Eenvoudig opstarten

Met MiNDFinder kunnen zorgverleners eenvoudig digitale steun bij mentaal kwetsbare cliënten thuis opstarten, zonder dat er fysiek contact nodig is. Zorgverleners kunnen de app op de client zijn telefoon of tablet plaatsen via een usb stick of via een playstore download of anders door een (leen)telefoon met de app te geven aan de cliënt. Door lokaal clusters op te zetten met een aantal medewerkers per cliënt ontstaat een optimale ondersteuningsomgeving op afstand die lokaal verleend kan worden, waardoor continuïteit ontstaat ook in situaties waarin medewerkers tijdelijk wegvallen. Door de lotgenoten module vervolgens toe te voegen kunnen cliënten elkaar ondersteunen en hun ongewenste isolement zelf leren doorbreken. Bijvoorbeeld door in de ochtend even een groepsmomentje in te plannen met koffie drinken en elkaar steun geven. 

MINDFinder pakketten

Basis

Gratis

Max. 4 deelnemers

Max. 1 uur videocontact per deelnemer per maand

1x Contactboek module

1x Peer support module

1x Deelnemer administratie module 

Pro

20,- 

per deelnemer per maand ex. btw

Alle basis kenmerken 

Max. 30 deelnemers

Max. 4 uur videocontact per deelnemer per maand

Ticket ondersteuning

Intensief

30,-

per deelnemer per maand ex. btw

Alle pro kenmerken 

Max. 50 deelnemers

Max. 20 uur videocontact per deelnemer per maand

Helpdesk(optioneel)

Wetenschappelijk

Neem contact op

Alle intensief kenmerken 

400 uur videocontact per deelnemer per maand

Gedragsanalyse

Op maat gemaakte modules

Lets connect!